Dedicați inovației

Uneori, atunci când ni se întâmplă să ni se îndeplinească anumite dorințe, când reușim să ducem la bun sfârșit niște activități al căror rezultat pare greu de atins, sau când parcă ne apar din senin anumite oportunități, spunem că suntem norocoși. Însă, dacă stai să analizezi ulterior și să te întrebi „a fost noroc sau nu?”, ajungi de multe ori la concluzia că tu însuți/însăți ai creat acea situație prielnică îndeplinirii dorinței, ducerii la bun final a activității sau apariției oportunității căutate.

Ei, bine, cam așa m-am simțit eu miercuri seară când mi s-a confirmat că pot participa la evenimentul auto de joi, eveniment marca ALD Automotive și Academia Titi Aur (ATA), care a avut printre parteneri Automobile Bavaria, Mercedes-Benz, Renault, Toyota, VW și multe alte nume importante din domeniul auto.

După cum bine știți, sunt pasionată de mașini și am o plăcere uriașă de a conduce, și cred că acest lucru s-a putut observa și în articolele anterioare, în care am descris câteva din experiențele mele auto. Dacă vreți să aruncați o privire peste ele vă las un link aici și aici.

Însă revenind la subiectul nostru, să vă povestesc cum a fost ziua de joi, de fapt, ce activități au avut loc. Joi a fost o zi dedicată inovației, o zi care a venit cu un volum mare de informații importante atât pentru cei ce vor să ofere companiilor în care lucrează, o flotă auto cât mai potrivită nevoilor acestora, cât și șoferilor care își doresc să conducă mașina care să corespundă cerințelor cele mai delicate ale lor. Astfel, ziua de alaltăieri a fost petrecută în mare parte la Academia Titi Aur, unde am participat la un scurt curs teoretic de condus defensiv și ecologic, la sesiuni de test drive pe circuit, cât și în traficul din afara Bucureștiului, precum și la alte două sesiuni practice – simulatoare de interior și mașina cu două volane.

Prima parte a zilei a fost foarte utilă pentru că, deși am permis de conducere de trei ani, mi-am dat seama că există foarte multe lucruri pe care nici eu, nici alți șoferi nu le tratăm cu foarte mare seriozitate, și aici mă refer la importanța unei poziții corecte la volan, la influența reglării corecte/incorecte a oglinzilor, la modul în care se țin mâinile pe volan, la efectele sistemelor de siguranță active și pasive, precum și la comportamentul autovehiculului, ci le tratăm foarte des cu superficialitate, deși suntem conștienți de faptul că atunci când conducem ne aflăm într-o situație de viață sau de moarte, și nu într-un joc. Ce mi-a rămas impregnat foarte clar în minte a fost una dintre statistici care spunea că atunci când folosim telefonul mobil în timp ce conducem există un risc de 3 ori mai mare de accident decât în cazul conducerii unui autovehicul după consumarea de alcool. Concluzia acestei statistici a fost una surprinzătore, și anume că telefonul mobil a devenit mai periculos decât alcoolul.

A doua activitatea a zilei a fost conducerea mașinii cu 2 volane, unul care controlează roțile din față ale mașinii, și unul care le controlează pe cele din spate. La ce ajută acest exercițiu? În primul rând la punerea în practică a sfaturilor anterior primite la curs, și în al doilea rând la învățarea modului corect de manevrare al mașinii în caz de sub- sau supra-virare, situații cu care fiecare șofer a avut de-a face până acum și din care este benefic să știm cum să ieșim nevătămați. Mai pe scurt, am făcut derapaje controlate. Eu am mai avut o experiență de genul acesta în cadrul unui eveniment Ford, dar de data aceasta a fost diferit, având chiar ocazia să mă învârt de câteva ori cu mașina, senzație care într-un mediu controlat este plăcută și palpitantă, dar care în cazul unui accident nu este deloc dorită.

După senzațiile tari de la derapajele controlate am trecut la simulatoarele interioare unde am experimentat două cazuri: cel de răsturnare a mașinii și cel de impact frontal.

Să te rostogolești cu mașina nu e o experiență minunată nici în simulator, darămite pe șosea. A fost un moment intens. De ce? Păi pe lângă faptul că ești cu susul în jos, realizezi că nu știi ce-i mai bine să faci ca să ieși din mașină. Astfel, trainerul nostru ne-a explicat procedura corectă cu ajutorul căreia te poți salva dintr-o mașină răsturnată la 180 de grade, procedură pe care nu mulți șoferi o știu, și care ar fi putut salva viețile celor care și-au rupt gâtul în încercarea de a se elibera cât mai rapid din mașina răsturnată. Nu-i o procedură ușoară și nici lipsită de durere, dar este salvatoare de vieți. Pe mine, această simulare m-a determinat să mă gândesc mai profund la importanța menținerii unei atenții concentrate în momentul conducerii unui autovehicul; stând cu capul în jos și simțindu-mi greutatea cum mi se lasă brutal pe umeri în momentul eliberării centurii de siguranță, m-a făcut să realizez că în cazul unui accident este primordial pentru viața ta să-ți păstrezi calmul.

A doua simulare, și anume, cea a unui impact frontal la viteza de 15 km/h, a fost, de asemenea, o experiență „wow”. Pot să vă spun că deși am respectat instrucțiunile trainerului de a-mi tensiona corpul și de a menține picioarele pe pedale, am simțit acel impact atât de tare, încât și acum mă mai doare puțin gâtul. A fost surprinzător că la o viteză atât de mică, impactul se simte atât de violent; nu aș vrea să știu ce simte o persoană care are un asemenea impact la o viteză de peste 90-100 km/h. Este marcantă această simulare, sau cel puțin, pentru mine este.

Ultima activitate principală a zilei a fost partea de test drive cu mașinile prezente la eveniment – toate având cutie automată și majoritatea fiind hibride.

Mai întâi am testat câteva dintre mașini pe circuit, iar după pauza de prânz am testat restul mașinilor în trafic. Pe circuit, eu am condus Toyota Auris Hybrid, Renault ZOE și VW Passat GTE. Despre ZOE am mai scris, așa că nu vă voi mai spune despre ea, însă dacă vreți să-mi știți însă părerea, vă invit să dați click aici.

Cele 2 mașini rămase mi-au plăcut foarte mult și fiecare în alt fel, și am să vă spun și de ce. Toyota Auris mi s-a părut foarte (cum îmi place mie să spun) fâșneață. Rapidă, hotărâtă, delicată, confortabilă și, bineînțeles, cu emisii foarte scăzute de CO2. Este o mașină care se poate integra ușor în traficul bucureștean și care să ofere atât performanțe de top, cât și costuri reduse. Mi-a plăcut foarte mult stabilitatea pe care o avea în virajele strânse. Mergând mai departe, la VW Passat GTE, ei, bine, trecem la o altă categorie. Vorbim despre o mașină impunătoare, o mașină care este, de fapt, combinația dintre un autovehicul electric, cu emisii zero, și o mașină de cursă lungă. Așa cum marca VW ne-a obișnuit, și acest Passat este un autovehicul foarte elegant, care sporește plăcerea de conduce. Ce m-a impresionat cel mai tare a fost butonul GTE, care pe porțiunea dreaptă a circuitului, mi-a permis să cunosc și fața sportivă a acestui Passat, arătându-mi de ce este în stare. Într-adevăr, senzația de adâncire în scaun este prezentă din primul moment al apăsării accelerației.

Cireașa de pe tort a zilei și punctul de focus de pe circuit a fost futuristul BMW i8, a cărui prezență se face simțită imediat. Din nefericire, timpul și un eveniment neașteptat, care a scos bolidul de pe circuit, nu mi-au permis să mai ajung să testez și această vedetă a zilei, însă m-am mulțumit cu a-i face câteva poze și cu sentimentul de invincibilitate pe care l-am simțit în momentul în care m-am așezat pe scaunul șoferului. Este într-adevăr o mașină spectaculoasă, o mașină al cărei design este inovativ, o mașină care surprinde atât prin aparență, cât și prin caracteristicile complexe.

Partea de test drive în afara circuitului s-a întins pe o distanță de 80 de km, traseu care ne-a oferit posibilitatea de a cunoaște într-o măsură mică, dar suficientă fiecare mașină. Printre mașinile care au fost testate în această ultimă etapă a evenimentului, se numără: Lexus IS 300h, Mitsubishi Outlander PHEV, VW Golf GTE, VW e-Golf, Ford Vignale, BMW i3, Volvo XC90, Mercedes-Benz GLE500e plug-in hybrid și Toyota RAV4 Hybrid, pe care am testat-o și acum ceva săptămâni și despre care puteți citi mai multe aici.

Trebuie să fac o mărturisire: a fost pentru prima dată când am condus Lexus, Mitsubishi și Mercedes. Toate trei într-o zi, ehe, e ceva. Probabil, de fapt, sigur, joi mi-am depășit recordul personal de mașini diferite conduse în aceeași zi. Cred că au fost 12 mașini. Revenind, am să fiu succintă cu privire la cele 8 mașini conduse pe traseul ales de cei care au organizat evenimentul.

Mașina pe care, încă de când am luat permisul, îmi doream să o conduc și pe care joi am fost fericită să o conduc este Volvo XC90. Este absolut impresionantă! O mașină de lux, care îți oferă un confort de top și care te vrăjește cu interiorul superb. Nu m-aș mai fi dat jos din ea… M-am îndrăgostit și mai tare în momentul în care am călcat accelerația. Ai spune că fiind un autovehicul masiv, se va urni ceva mai greu, însă acest Volvo depășește orice așteptare.

A doua mașină care m-a făcut să mă răzgândesc în privința ei a fost BMW i3. De-afară pare o mașină micuță, cu un spațiu interior modest, cu un design care nu impresionează. Însă aparențele înșeală. BMW i3 îți oferă confortul de care ai nevoie, punând la dispoziție atât în față, cât și în spate un spațiu suficient de mare, are un interior elegant și jucăuș – amplasarea butoanelor fiind foarte interesantă și, bineînțeles, inovativă. Așa cum BMW a obișnuit oamenii, și acest i3 se bucură de alura sportivă specifică autovehiculelor acestei mărci.

Despre Ford Vignale, îmi știți deja părerea și cu toate acestea țin să o repet, tocmai pentru că, pentru mine, reprezintă o mașină concepută pentru a impresiona, atât prin prestanță, cât și prin reacțiile sale la ceea ce se întâmplă în jur. O spun din nou, așa cum am mai spus-o: merită să conduci măcar o dată un Vignale.

Vorbind despre celelalte două SUV-uri, Mercedes-Benz GLE500e și Mitsubishi Outlander, nu aș putea să mă decid care mi-a plăcut mai mult, poate și din cauza timpului scurt în care le-am condus sau poate din cauză că nu fac parte din mărcile de autovehicule preferate. Chiar și așa, m-au impresionat, fiind două mașini impunătoare, puternice, elegante, sportive, și care protejează mediul.

Acest eveniment a fost pentru mine o adevărată oportunitate, care mi-a adus informații importante atât pentru experiența mea auto, cât și pentru experiența de viață. Cursul teoretic de la începutul zilei mi-a deschis mai bine ochii și m-a determinat să-mi reanalizez stilul de condus și modul în care mă raportez la autovehiculul pe care îl conduc, precum și la mediul înconjurător. Academia Titi Aur dovedește că și în România se poate să oferim șoferilor educația necesară, potrivită pentru a asigura un trafic liniștit, ordonat și sigur.

Să fiu pe un circuit adevărat a fost o imensă plăcere, oferindu-mi posibilitatea de a testa mașinile și din perspectiva vitezei, stabilității și controlului. Având șansa de a conduce o gamă largă de mașini în aceeași zi, mi-am dat seama că există mașina potrivită pentru orice persoană; există o mașină în această uriașă industrie auto care să-și muleze perfect caracteristicile pe cerințele șoferului.

Mulțumesc celor care mi-au oferit această oportunitate și sper să mai particip în viitor la astfel de evenimente!

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *