Cine e VIGNALE?

Să tot fi trecut ceva vreme de când visam la Vignale. Îi povesteam pe-atunci tatălui meu cu atâta poftă și entuziasm despre noul Ford: „și, vai, cum o să fie”, „wow, dar ce linii frumoase va avea”, „mmh, ce mi-aș dori să-l conduc într-o bună zi”. Yep, cine s-ar fi gândit că o să-l conduc weekend-ul acesta?! Eu sigur nu. Tata, da. Cum așa? Păi, cei de la ALD Automotive România, compania lider în domeniul leasingului operațional full service și administrarea flotelor auto, i-au oferit 3 zile alături de Ford Mondeo Vignale Hybrid, una dintre mașinile de lux produse de Ford.

Experiența cu Vignale a fost asemănătoare experienței  cu Renault ZOE, dar în același timp total diferită. Spun asta pentru că este primul vehicul hibrid pe care l-am condus până acum, prin intermediul căruia am experimentat senzații noi și pline de entuziasm. Interesant este sentimentul pe care-l simți atunci când pornește: atât de silențios și de ușor, încât ai spune că sunt 2 adjective total nepotrivite pentru o mașină cu greutate, o mașină de 1579 kg; îți oferă o stare de calm și liniște, stare care este deosebită de cea din momentul în care accelerezi brusc iar mașina se transformă: produce un zgomot vibrant care îți face adrenalina să circule prin corp și care te face să te simți puternic și hotărât, dându-ți impresia că ești de neoprit pe șosea.

Probabil că vă așteptați să încep cu detalii tehnice, să înșir cifre și capacități despre care poate am vagi idei, să-mi dau cu părerea despre cum se simt suspensiile… mm, nu. Așa cum s-a întâmplat și până acum când am scris despre experiențele mele auto, așa va fi și acum: am să vă spun cum m-am simțit eu în acest minunat Ford, care-i sentimentul care a rămas în urma celor 3 zile, cum se vede Mondeo Vignale din perspectiva unei persoane căreia îi place să conducă.

*

Primele cuvinte pe care le-am spus atunci când am stat față-n față cu Mondeo Vignale au fost legate de aspectul impunător; mi se pare că are puțin din atitudinea Ford Mustang-ului 2015 – liniile capotei și grila.

Când m-am așezat pe scaunul șoferului mi-am dat seama că este o mașină puternică, stabilă care-ți oferă condițiile necesare unei experiențe desăvârșite, caracteristici oferite atât de aspectul exterior, cât mai ales de cel interior, care dovedește atenția oferită detaliilor de către designerii Ford.

Să fiu eu la volanul ei, a fost oarecum un motiv de uimire (și amuzament, aș zice) pentru ceilalți șoferi din trafic; o asemenea mașină impunătoare iar eu atât de micuță pe scaunul din stânga, abia de mă zăreai, nu-i chiar tipic. Era plăcut să văd reacțiile oamenilor atunci când își făcea apariția Vignale-ul, cu geamurile fumurii pe spate, țevile de eșapament duble, farurile frumos conturate, culoarea neagră imaculată, stilul bine definit și armonia componentelor. Mondeo Vignale este o mașină care se remarcă, care își impune prezența acolo unde merge, care îți atrage privirea spre a o admira.

*

Recunoașterea semnelor de circulație, sistemul de asistență activă la parcare, tempomatul adaptativ, funcția de iluminat dinamic în viraje, parbrizul degivrat electric Quickclear, asistența pentru păstrarea benzii de mers și scaunele cu funcția de memorare sunt doar câteva din punctele forte ale acestei limuzine, care mi-au oferit încredere și care m-au făcut să mă simt satisfăcută de performanțele ei. Ceea ce îți oferă Mondeo Vignale se poate exprima succint în cuvintele: confort, echilibru, tehnologie, eficiență și lux.

Ca și la ultima experiență cu o mașină automată, și acum piciorul meu stâng s-a plictisit destul de tare și uneori mă trezeam că pun mâna dreaptă pe schimbător, doar că…nu era nevoie. Mașinile automate îmi dau sentimentul că nu mai au nevoie de noi să gândim. E drept că îți oferă ceva mai multă relaxare, atât pentru piciorul care amorțește pe ambreiaj atunci când stai cu orele în trafic, cât și pentru minte, care nu mai are nevoie să se streseze atât de tare cu toate detaliile legate de viteză, frânare, schimbare și așa mai departe, doar că șterg puțin din satisfacția de a conduce cu adevărat, de a te putea numi cu adevărat șofer, cel puțin așa văd eu lucrurile. Dar, există un „dar”, știm cu toții că mașinile automate sunt viitorul…

Revenind la experiența din weekend, ei, bine, faptul că este automată a fost super benefic mai ales pe serpentinele strâmte dinspre Sinaia, în rampele destul de abrupte dinspre Cota 1400, cât și în traficul de la intrarea în București. Într-adevăr, pe serpentine, am simțit că pot să conduc ceva mai sportiv decât de obicei, tocmai datorită faptului că nu era nevoie să mă îngrijorez cu schimbarea constantă a vitezelor, ci mutam doar piciorul drept de pe o pedală pe alta; este o mașină cu atitudine care atunci când simte pedala de accelerație apăsată își pune în valoare adevăratele aptitudini. Pare că există un oarecare moment de ezitare în a-și înfige colții în carosabil, însă e doar o aparență; Mondeo Vignale este o mașină puternică, ce demonstrează prompt ceea ce poate.

Cum, în general, când vorbesc despre experiențele mele, îmi place să aduc în vedere atât părțile plăcute, cât și cele mai puțin plăcute, și aici am câteva mici, mici precizări, care, cred eu, pot corespunde sau nu și cu cerințele altcuiva.

În cea de-a doua categorie, în ceea ce privește Mondeo-ul testat zilele trecute, ce mi-a displăcut într-o oarecare măsură ar fi:

  • Ecranul tactil de pe bord care mi s-a părut puțin greoi, fiind nevoie să apăs destul de tare ca să îndeplinească comanda, ceea ce ar putea distrage cumva atenția șoferului în timpul condusului;
  • Buzunarele de pe spatele scaunelor din față în care abia reușeai să-ți strecori telefonul căci sunt, cel puțin la prima vedere/testare, destul de rigide;
  • Spațiul din spate, care deși este prevăzut pentru 3 persoane, nu-i chiar suficient pentru atâtea; este super ok și confortabil pentru 2 oameni, dar când vine vorba de al treilea s-ar putea să se creeze puțin disconfort din cauza faptului că cele 2 scaune de pe laterale sunt concepute pentru a oferi un confort înalt pasagerilor, iar cel din mijloc, în opinia mea, este eventual o posibilă rezervă.

M-am gândit destul de mult cum să închei acest articol și pentru că am aruncat o privire, sau mai multe, pe pagina Ford Vignale, am găsit un citat foarte potrivit pentru final, care exprimă în esență ceea ce se dorește a fi și este această mașină:

„Ford Vignale este o experienţă, o aventură. Ford Vignale trebuie să implice toate simţurile. Arta meşteşugărească şi măiestria de care este nevoie pentru Ford Vignale – cusăturile, liniile, materialele – joacă un rol foarte important. Însă, mai presus de orice, Ford Vignale trebuie să trezească o senzaţie de armonie, indiferent dacă priveşti exteriorul automobilului sau interiorul acestuia.” – Sonja Vandenberk

Iar ca o concluzie personală, pentru mine, Ford Mondeo Vignale reprezintă o mașină concepută pentru a impresiona, elegantă, un vehicul inteligent, cu prestanță, care într-adevăr reacționează în permanență la ceea ce se întâmplă în jurul lui, și care îți oferă o experiență completă și satisfăcătoare.

*

Merită să conduci măcar o dată un Vignale!

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *